Contact Tables

I edited my layout at Bigoo.ws, check out these Myspace Layouts!

Wednesday, April 28, 2010

Jom ride~



Salam semua....

Entry pada kali ini aku cuma nak berkongsi beberapa lokasi @ tempat yang dapat aku kesan terdapatnya makanan yang sedap-sedap. Memandangkan aku punya beban tugas yang banyak pada beberapa minggu ini~hanya beberapa keping gambar dan sedikit informasi yang dapat aku kongsi sama....diharap kawan2 berpuashati (kalo x puashati kasi komplen kat comment..hehehe)

Ok, baru-baru ni, aku telah merayap ke Muar. Antara lokasi tempat terdapatnya makanan yang sedap-sedap ialah di Pt Jawa,Muar, dan lokasinya ialah Medan Asam Pedas.Siapa yang tak tahu kat mana terletaknya Medan Asam Pedas Pt. Jawa, Muar, senang aja..kalau dari Bandar Muar, terus je jalan ke Batu Pahat~kompem jumpa signboard MEDAN ASAM PEDAS PT JAWA.

Kat Medan Asam Pedas Pt Jawa ini, memang ada beberapa gerai yang menjual Asam Pedas, tetapi antara yang femes ialah gerai Hj Yahya @ Pak Yahya...gerai dia amat femes sehinggakan telah beberapakali masuk TV (kira Pak Yahya tu boleh dikatakan sebagai artis la hehehe)



Apa yang istimewanya Asam Pedas Pak Yahya ini?..ehmm sudah pastinya Asam Pedasnya lah...ada asam pedas ikan merah,ikan siakap,jenahak,kembong dll. Tetapi masa aku datang aku nak order Ikan Merah tapi dah abis,so aku order Ikan Kembong dan Ikan Siakap...bestt...

Biasanya apabila kita memesan Asam Pedas,ianya akan datang sekali dengan nasi putih,sambal belacan dan sayur (kebiasaannya kobis atau taugey). Bagi mereka yang tak pernah makan asam pedas Johor~ hah nie lah rupanya....adehh lapar plak perut huhuhu



Dan yang pastinya, selain sedap, harganya amat murah sekali~percaya atau tidak semangkuk Asam Pedas Ikan Siakap tu hanya RM10 jer manakala ikan Kembung hanya RM3 jer...murahkan...hah dah tau murah dan sedap,apa yang ditunggukan lagi..jom vroooomm...

Ok guys...nanti aku sambung lagi dengan cerita aku mengenai makan,motor dan mengembara....

No comments: